Sofrologie

Sofrologiepraktijk

Contact


Dr. Frank Delvaux

Dorpsstraat 25, 3020 Winksele

GSM: 0487 31 74 93

mail: info sofrologiepraktijk.be

Sofrologie of Dynamische Relaxatie



In deze tijd waar presteren hoog op de agenda staat, kennen ontspanningsmethodes om tot rust te komen en aan de mallemolen te ontsnappen een ongeziene groei. Zo is Caycediaanse Sofrologie ook aan het opkomen..


Caycediaanse Sofrologie is een discipline die iedereen helpt een rustig bewustzijn te ontwikkelen door middel van persoonlijke training gebaseerd op ontspanningstechnieken en activering van lichaam en geest. Het is gebaseerd op de observatie en studie van bewustzijn, lichaamsperceptie en de relatie tussen geest en lichaam, en hun invloed op de manier van leven.

 



Met Sofrologie ontwikkeld men een positieve levenshouding en positieve waarden: in het dagelijks leven, op professioneel en persoonlijk gebied. Sofrologie helpt ook om spanningen en negatieve emoties actief te beheersen.

 

De regelmatige praktijk van Caycediaanse Sophrologie, eerst met de begeleiding van een sofroloog en later zelfstandig stelt elk in staat om de mogelijkheden en de effectiviteit ervan in het dagelijks leven te optimaliseren.

 

 

Ontwikkel een rustig bewustzijn


Elke stap van de Caycedo®-methode heeft zijn eigen doelen en bestaat uit een reeks oefeningen op basis van concentratie, verbeeldingskracht en contemplatie. Sommige oefeningen gebruiken de vijf zintuigen om contemplatief gewaarzijn te ontwikkelen, wat ons leidt om ons meer bewust te zijn van het huidige moment.

 

  • Sofrologie is ook een methode die je toelaat je mogelijkheden te ontplooien en je dagelijks leven te verbeteren.
  • Complementair aan psychotherapie geeft Sofrologie ook een antwoord op psychische en mentale problemen.
  • Sofrologie is aanpasbaar aan de mogelijkheden en leefomstandigheden van iedere persoon, en kan in het gewone dagelijkse leven en op het werk worden toegepast.

Toepassingsgebieden:

  • als voorbereiding op fysieke of geestelijke prestaties, zoals sportwedstrijden, examens of een moeilijk gesprek;
  • om je concentratie te verhogen en je geheugen te trainen: op school, bij prestatiedruk of om voorstellingen te geven;
  • om moeilijkheden te overwinnen: leren omgaan met stress en emoties leren beheersen op het werk, in je relaties of gezinssituatie;
  • om pijnbeleving te verminderen, zoals bij een bevalling of bij de tandarts.
  • om beter te slapen
  • om .............